Airbus A220 (registrace HB-JCD) společnosti SWISS International Airlines letící v pondělí 23. prosince na lince LX-1885 z Bukurešti do Curychu nouzově přistál na letišti ve Štýrském Hradci (GRZ). Nouze byla způsobena poruchou motoru PW1524G, která zaplnila kabinu a kokpit kouřem. Od okamžiku rozhodnutí o diverzi letadlo přistálo z hladiny FL400 (asi 12 km) na dráze 34 během 19 minut. Okamžitě po přistání byli cestující evakuováni.
Letuška, která na sobě měla masku proti kouři, během incidentu zkolabovala a byla resuscitována dalším členem palubního personálu. Letecky byla přepravena do nemocnice, kde zůstává (v době psaní příspěvku 24. prosince) na oddělení intenzivní péče.
Svědecké výpovědi popisují dramatickou situaci na palubě zaplněné kouřem. Kromě hospitalizované letušky bylo ošetřeno 17 ze 74 cestujících a dále čtyři členové posádky, kteří se nadýchali kouře.
Incident narušil provoz letiště, které bylo kvůli probíhajícímu vyšetřování dočasně uzavřeno.
Společnost SWISS v prohlášení na sociálních sítích závažnost incidentu potvrdila a uvedla, že příčinu poruchy motoru vyšetřují úřady a odborníci na leteckou bezpečnost. Letecká společnost spolupracuje s rakouskými a mezinárodními leteckými úřady.
Dotčené letadlo, sedm let starý Airbus A220, zůstává stále na letišti. (Foto: Flightradar24, 20min, @Turbinetraveler, planes.cz)
Celkem 1 záznam
Copyright © 1999-2025 planes.cz | Redakční systém
Využívá se při běžném provozu vzduch pro přetlakování kabiny z obou motorů současně? Je možné jednoduše vypnout "bleed air" od jednoho motoru a tlakovat kabinu stlačeným vzduchem pouze od toho druhého (a tím po čase kouř odvětrat)? Kdyby se jim tohle přihodilo nad oceánem...