Jak jsme dříve informovali, kontejnerový nákladní přepravce MSC spolu s Lufthansou a konsorcium Certares, Air France-KLM a Delta Airlines předložily v květnu své nabídky na získání majoritního podílu v italské společnosti ITA Airways.
MSC a Lufthansa sice původně požadovaly 90denní exkluzivitu na předložení nabídky, ale to italská vláda z rozumných důvodů neakceptovala a rozhodla, že o ITA Airways se bude soutěžit.
Ministr hospodářství a financí Daniele Franco počátkem srpna prohlásil, že předložené nabídky nepovažuje za dostatečné, neboť žádná nesplňuje bezezbytku privatizační cíle vlády. A protože má vláda dva vážné zájemce, vyzvala je, aby předložili vylepšené nabídky. Nyní se zdá, že oba zájemci nové nabídky zpracují. Vytváří se tak situace, kdy může proběhnout i několik kol, než se proces uzavře. A samozřejmě každé další kolo nabídku zlepší.
Tento vývoj se nelíbí šéfovi Lufthansy Carstenu Spohrovi, který prohlásil, že Lufthansa je pro ITA Airways nejlepším partnerem a varoval, že trpělivost Lufthansy s výběrovým řízením není nekonečná. Pro Lufthansu je přitom posílení přítomnosti na italském trhu součástí dlouhodobé strategie.
Intenzivní zájem potvrzuje i konsorcium okolo společnosti Certares. Nejenom kvůli významnému transatlantickému provozu mezi Amerikou a Itálií, ale také kvůli zachování pozic aliance SkyTeam. Chřadnoucí aliance v lednu 2020 přišla o China Southern Airlines, je na nejlepší cestě ztratit Air Europa, členství Aeroflotu je pozastaveno, hub v Buenos Aires, který je domácí základnou Aerolineas Argentinas, je nepříhodný a členství ČSA alianci nepomůže. Alianci chybí partner v Austrálii a/nebo na Novém Zélandě.
Ponecháváme nyní stranou, zda význam aliance není přeceňován v situaci, kdy tradiční aerolinky ořezaly prakticky všechny členské výhody.
Buď jak buď, italská vláda je ve velmi komfortní situaci a po desetiletích ztrát Alitalie má nyní velmi dobré šance problému se zbavit a udělat tečku za miliardami prohospodařených eur. Jen posledních asi deset let existence Alitalie přišlo italské daňové poplatníky na 11,35 miliardy dolarů.
Vysoké ceny letenek a vysoká poptávka se v mezidobí postarají o lepší než původně plánované finanční výsledky ITA, takže vláda nemá proč prodej uspěchat. (Foto: Reuters, planes.cz)
No comments added.
Copyright © 1999-2025 planes.cz | CMS